Ciekawostki Historyczne

Tym razem nie musieliśmy walczyć z kryzysem na rynku spekulacji wełną ani ratować zapasów flandryjskiego sukna i dlatego uwinęliśmy się szybko.

Grzecznie, bez pożyczek na wysoki procent i bez weksli przedstawiamy rozwiązanie naszego ostatniego konkursu. Zanim jednak podamy listę zwycięzców, formalnościom musi stać się za dość, a buchalteria musi się zgadzać, zatem… czas na prawidłowe odpowiedzi.

  1. Jakie miano nosiła jedyna legalna forma oprocentowanej pożyczki w średniowiecznej Brugii (i Niderlandach ogółem)? tak zwane „sieroce pieniądze”
  2. Ile straganów w Hali Serowej (jednym z głównych targowisk średniowiecznej Brugii) wynajmowali w 1304 roku mężczyźni? tylko 5
  3. W jakim segmencie nielegalnych usług brugijskie kobiety zdołały w przeciągu zaledwie dwudziestu lat XIV wieku ograniczyć udział właścicielski mężczyzn z ok. 50 do ok. 20 procent? chodziło o udział w zyskach z najstarszego zawodu świata

Teraz część najprzyjemniejsza. Orkiestra tusz! Nagrody – pięć egzemplarzy książki Jamesa M. Murraya pt. „Brugia: kolebka kapitalizmu” – ufundowane przez Wydawnictwo Naukowe PWN wędrują do:

  1. Doroty Wysockiej z Bydgoszczy
  2. Agnieszki Głogowskiej
  3. Witolda Gądka ze Sułoszowej
  4. Grzegorza Michała Koszewskiego z Poznania
  5. Anny Kaczor z Warszawy

Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom. Jeśli nie podaliście adresu razem z odpowiedziami a wygraliście, to wyślijcie go proszę jak najszybciej do nas, na ten sam adres. Jednocześnie zapraszamy do udziału w kolejnym konkursie, który już ruszył!

KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

W tym momencie nie ma komentrzy.

Jeśli chcesz zgłosić literówkę lub błąd ortograficzny kliknij TUTAJ.

Najciekawsze historie wprost na Twoim mailu!

Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.